My Future Business Partners

Tuesday, April 12, 2011

Persediaan untuk Membina Kerjaya sebagai Freelance Make Up Artist - Why nak jadi Make Up Artist?

Dedulu pernah suatu ketika aku ada keinginan gak nak menjadi seorang MUA (Make Up Artist)~ almaklumlah MUA bagi aku suatu kerjaya yang glemer~ tapi aku xdpt byk pendedahan ttg itu~ aku cuma berangan2 dan suka2 jew~

Aku, seorang perempuan yang biasa2 yang sukakan benda2 cantik ;p~ aku suka tengok perempuan cantik x kiralah cantik itu sebab natural beauty atau cantik sebab makeup~ janji cantik~ asik ooo tengok perempuan cantik nih~ pehtu mulalah berangan nak memiliki wajah cantik camtu ;p~ ahaks~

makeup merupakan teknik untuk 'menipu' dari wajah yang biasa2 ke luar biasa~ ahaks~ cam opera cina tuh ;p~ itulah aku~

aku tertarik dengan blog cik jumie nih~ pertanyaan beliau :

Why nak jadi Make Up Artist?

Pertama sekali akak nak tanya u olls yang nak jadikan kerjaya make up sebagai your freelance job,  KENAPA U OLLS NAK JADI MAKE UP ARTIST?  Sebab u olls minat make up?  Sebab u olls minat make up muka u olls sendiri?  Sebab u olls suka tengok orang cantek?  Sebab u olls rasa u olls boleh make up?  Sebab u olls rasa glamer bawak beg mekap besak-besak lalu depan orang ramai masa kenduri kawen? Sebab u olls rasa make up artist ni senang saja untuk dapat duit?  Sebab u olls rasa senang jer nak make up orang,  sapa-sapa pun  boleh?  Sebab u olls rasa............?

Jawapan aku : Semua jawapan di atas~ ahaks~

aku suka makeup dan aku suka diriku dimakep walaupun encip rozainal tak suka wanita yang mekap~ erk! pelik kan~ sesetengah suami tu suka tengok isterinya bermekap namun si isteri lak tak suka mekap dan ada juga sebaliknya bilamana si suami tak suka si isteri mekap, namun si isteri lak suka mekap~ adatlah kan~ ahaks~ pilihan tetap dari kita ;p~

semestinya aku suka tengok orang cantik~ siap jeles lagik ngan kecantikan yang dikurniakan oleh Allah kepada wanita2 cantik nih~

bayaran utk mengikuti kursus mekap nih agak mahal tu yg membantutkan aku~

1 comment:

  1. apa kata chekgu murni ikut 1 kelas makeup ni....agak murah...dan makeup dia boleh tahan...chantek dan tahan lama...hehehehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...